Kvindeaften

Kvinder Danner Netværk vil afholde kvindeaftener for ensomme og psykisk sårbare kvinder, hvor der arrangeres ture ud af huset, relevante foredrag og aktiviteter. Velliv Foreningen støtter projektet med 27.800 kr.

Kvindeaften 2.jpg

Kvinder Danner Netværk

2018 - 2020

Midtjylland

Et netværk for psykisk sårbare kvinder

Ensomme og psykisk sårbare kvinder er i risikogruppe for mentale sundhedsudfordringer. Kvinder Danner Netværk er en nystartet forening placeret i et boligsocialt område, hvor kvinderne kan forbedre deres mentale trivsel i trygge rammer. Med dette projekt vil udsatte kvinder i et socialt boligområde i Holstebro blive tilbudt relevante foredrag, ture ud af huset og diverse aktiviteter. Kvinderne lever med psykiske udfordringer, der kan variere meget. Derfor er projektet tænkt som et bredt netværk, hvor kvinderne uanset problemstilling kan komme og få støtte.

Rådgivning og inspirerende initativer

Projektet har fokus på at støtte psykisk sårbare og ensomme kvinder i at komme videre i deres liv gennem rådgivning og inspirerende intitativer. Der vil desuden indgå ressourcestærke kvinder i netværket, som vil styrke de sårbare kvinder. Målet med projektet er at have 200 medlemmer ved udgangen af 2019. Projektet er en del af helhedsplanen i området og målet er, at kvinderne får inspiration til at kunne foretage ændringer i deres liv, så de kan opnå et bedre mentalt helbred. Derfor støtter Velliv Foreningen glædeligt projektet.