Kom Videre Mand Hjørring/Vendsyssel

Foreningen Jordforbindelsen har modtaget 44.800 kr. fra Velliv Foreningen til deres indsats, der går ud på at udvide deres tilbud Kom Videre Mand Hjørring.

foreningen jordforbindelsen får støtte af velliv foreningen.jpg

Foreningen Jordforbindelsen

2021 - 2022

Nordjylland

Et fællesskab for mænd i livskrise

Foreningen Jordforbindelsen ønsker at udvide deres tilbud i regi af ’Kom Videre Mand Hjørring’ og modtager derfor 44.800 kr. fra Velliv Foreningen til at uddanne flere gruppeledere.

’Kom Videre Mand’ er et koncept, der går ud på at hjælpe mænd i livskrise, der enten står udenfor arbejdsmarkedet eller er i risiko for at miste deres job, gennem et tilrettelagt forløb.

Via tilbuddet får mændene støtte til en øget livskvalitet og til at skabe netværk, der kan hjælpe dem igennem de svære tider i livet. Derudover får de hjælp til at forblive eller vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Videreudvikling

Efter stor succes med ’Kom Videre Mand Hjørring’ har foreningen oplevet en stigende efterspørgsel på deres tilbud, hvor deltagerne kommer udenfor Hjørring.

Foreningens erfaring med projektet er, at mændene forbliver i deres nye netværk og oplever stor øgning i livskvalitet. Hermed mindskes risikoen for at mændene igen havner i en sårbar situation.

Derfor vil Jordforbindelsen uddanne flere gruppeledere, som kan varetage arbejdet og udviklingen med de sårbare mænd, samt brede tilbuddet udover Hjørring Kommune.