Klæd organisationen på til at håndtere stress

Penneo A/S modtager en bevilling på 74.500 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der sigter mod at træne ledere, arbejdsmiljørepræsentanter og HR-medarbejdere i at håndtere stress på arbejdspladsen.

Velliv_Vores arbejdsplads.png

Penneo A/S

2024 - 2024

Hovedstaden

Vores arbejdsplads

Et skridt mod stresshåndtering

Softwarevirksomheden Penneo skal bruge bevillingen fra Velliv Foreningen til at træne organisationen i at håndtere stress. Formålet er at lære ledere, arbejdsmiljørepræsentanter og HR-medarbejdere at spotte tidlige tegn på stress, håndtere vanskelige samtaler og bistå medarbejdere under og efter sygemelding med stress.

Indsatsen omfatter flere træningsdage og aktiviteter. Først vil alle ledere, arbejdsmiljørepræsentanter og HR-medarbejdere deltage i en træningsdag om stress og dets forebyggelse.

Derefter vil de få hjemmeopgaver, efterfulgt af en anden træningsdag om ledelse gennem stress, herunder håndtering af svære samtaler og at facilitere tilbagevenden til arbejdspladsen efter stresssygemelding. Og endelig vil der blive udarbejdet og implementeret en stresspolitik.

En hjælp på vejen fra professionelle

Hele indsatsen vil blive faciliteret af en konsulent fra PPclinic og forventes at blive gennemført fra januar til marts 2024.

Projektet vil involvere arbejdspladsens 24 ledere, 6 medarbejdere fra HR samt arbejdsmiljørepræsentanter og har til formål at styrke Penneos evne til at håndtere stress og fremme en sund arbejdskultur.