Kirkens Korshærs sociale aktiviteter

Velliv Foreningen donerer 49.000 kr. til Kirkens Korshærs Varmestue i Horsens, som vil tilbyde sommerferieaktiviteter for udsatte borger såsom hjemløse og misbrugere.

19-0097– Kirkens Korshærs sociale arbejde beskåret.jpg (1)

Kirkens Korshær i Horsens

2019 - 2019

Midtjylland

Afsluttet

2019

Udsatte borgere som hjemløse og misbrugere er i risikogruppe for mentale sundhedsudfordringer. Det vil Kirkens Korshærs varmestue i Horsens imødekomme ved at tilbyde en sikker base, socialt samvær og støtte for samfundets mest udsatte borgere.

En sommerlejr med mening

Med denne indsats vil Kirkens Korshær i Horsens lave sommerferieaktiviteter for brugerne af varmestuen, der er plaget af ensomhed og angst. Den skal øge deres trivsel. Aktiviteterne omhandler en fire-dages sommerlejr på Fyn med fysiske aktiviteter og restaurantbesøg, samt en tre-dages kanotur på Gudenåen. Det forventes, at 20 brugere deltager i sommerlejren, og at 15 deltager på kanoturen.

Et afbræk i hverdagen

Kirkens Korshær er bekendt med deltagerne fra varmestuen og har gode erfaringer med at tilbyde sociale aktiviteter i naturen. Projektet har til formål at skabe et afbræk fra deltagernes hårde hverdag på gaden, som ofte er fyldt med bekymringer. Kirkens Korshær er en relevant og markant organisation, der har mange års erfaring i at arbejde med samfundets svageste, hvorfor de har relevante kompetencer til at gennemføre projektet.