Inspirationsaften for erhvervsaktive med høretab

Høreforeningen modtager 35.000 kr. fra Velliv Foreningen til at lave en inspirationsweekend for erhvervsaktive med høretab.

øre.png

Høreforeningen

Hovedstaden

Et usynligt handicap

Høretab er et usynligt handicap, og det kan give store udfordringer, når man er på arbejdsmarkedet, netop fordi handicappet ofte bliver overset. Erhvervsaktive med høretab bruger ofte ekstra ressourcer på at gå på arbejde, og derfor er de i øget risiko for mental mistrivsel.

Høreforeningen ønsker derfor at lave en inspirationsweekend, hvor mennesker med høretab kan lære at passe på sig selv, via faglige oplæg, socialt netværk og introduktion til høretekniske hjælpemidler, som kan være med til at lette arbejdslivet.

Der vil ligeledes være fokus på at udveksle erfaringer, så de kan blive inspireret til at leve et liv med bedre mental trivsel.

Inspirationsweekend med flere formål

Inspirationsweekenden har flere formål, som kan gavne deltagerne på flere niveauer. For det første vil mødet med ligesindede, der har nogle af de samme udfordringer, være med til at mindske den ensomhedsfølelse, der ofte følger med at have et handicap - særligt, når det er usynligt.

For det andet vil deltagerne gennem kurset få inspiration fra hinanden og fra oplægsholderne til tiltag, de kan implementere i deres hverdag. Der vil f.eks. være undervisning om mindfullness med henblik på at hjælpe deltagerne med at opnå bedre mental sundhed på et mere generelt plan.

Der er plads til 50 deltagere. Det er en dermed en yderst relevant indsats for en gruppe særligt sårbare erhvervsaktive, og derfor støtter Velliv Foreningen indsatsen med 35.000 kr.