Hygge og spilleklub for udsatte og psykisk sårbare unge

Samtalegrupper for Unge, en forening for unge i Odense, modtager 10.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til en indsats, der skal være med til at afhjælpe ensomhed, samt give mestringsstrategier til unge i mistrivsel.

Velliv_Lokal trivsel.png

Samtalegrupper for Unge

2022 - 2023

Syddanmark

Ensomhed og social angst

Samtalegrupper for Unge er en forening for unge i Odense, der tilbyder samtalegrupper og aktiviteter for sårbare unge. Det kan f.eks. være unge, som føler sig ensomme, udsættes for mobning, oplever mistrivsel i hjemmet, eller lider af depression ol.

Ansøger og daglig leder hos Samtalegrupper for Unger, Pia Christensen, skriver: "Vi har ugentligt 50 til 60 unge der kommer i samtalegrupper, og de fleste har problemer med ensomheden udover diagnoser af forskellig art og mange lider under socialangst.".

Nu modtager foreningen Samtalegrupper for Unge en bevilling på 10.000 kr. fra Velliv Foreningen til en indsats, der bl.a. skal afhjælpe ensomme unge.

Fællesskabsdannende og udfordrende aktiviteter

Indsatsen skal bestå af aktiviteter såsom at besøge en brætspilscafé, en tur i Zoologisk have, Escaperoom, samt andre kulturelle oplevelser.

Pia Christensen skriver: "Håbet og tankerne med vores fælles hygge og spille aften er at de unge får en større social omgangskreds i hinanden, at de får tilpas udfordring af nervesystemet, nogle oplevelser med noget som de måske ikke har prøvet før og får mere sjov og hygge ind i deres liv.".

Indsatsen skal afvikles frem til december 2023 og forventes at komme 10 personer til gode.