Højskoledag for frivillige

Aflastningstjenesten i Esbjerg og Varde modtager 32.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til at afholde en højskoledag i foreningen.

højskoledag.jpg

Aflastningstjenesten i Esbjerg og Varde

2023 - 2023

Syddanmark

Frivilligtrivsel

Aflastningstjenesten i Esbjerg og Varde, er en frivillig social forening, som tilbyder aflastning til personer, der passer kronisk syge og alvorligt syge i hjemmet.

Ansøger og daglig leder, Ingrid Bang, skriver: "Vi har oplevet de sidste par år at flere frivillige stopper, eller ønsker færre opgaver. Vi vil gerne give de frivillige en god oplevelse, samtidig med at vi en hel dag kan få tid som koordinator til at få en god kontakt, og hyggeligt samvær, desuden med kvalificering.".

Derfor modtager Aflastningstjenesten nu en bevilling på 32.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, som skal forbedre vilkårene for foreningens frivillige.

Højskoledag

Projektet skal udføres som en højskoledag, som skal styrke det sociale fællesskab, samt motivere de frivillige til at fortsætte i foreningen.

Højskoledagens aktiviteter kommer til at bestå af:

1. Morgenbuffet og sang

2. Et oplæg fra en ekstern oplægsholder med fagligt indhold

3. Frokost

4. Oplæg ved koordinator

5. Gruppearbejde med "walk and talks"

6. Afslutning med sang, historie og evaluering

Højskoledagen skal afholdes i marts 2023, og foreningen forventer at ca. 70 frivillige vil deltage.