Gang i Guldhøj

Foreningen Guldhøj modtager 49.600 kr. til at afholde fællesspisning for ensomme og isolerede borgere og/eller familier, der har behov for at indgå i sociale sammenhænge.

guldhøj1.jpg

Foreningen Guldhøj

2022 - 2023

Syddanmark

Fællesspisning på tværs af generationer

Foreningen Guldhøj ser, at mange borgere oplever, at weekenden er ekstra præget af ensomhed, da der ikke er mange aktiviteter eller muligheder i Ringe.

Særligt mærker Foreningen Guldhøj, at mange unge og ældre mangler et fællesskab, da de ikke nødvendigvis har en uddannelse eller tager del af arbejdsmarkedet.

Derfor modtager Foreningen Guldhøj støtte fra Velliv Foreningen til at skabe et fællesskab, hvor man mødes på tværs af generationer og oplever et anderledes input end normalt.

Fællesspisning og underholdning

Foreningen Guldhøj vil tilbyde fællesspisning otte lørdage i foreningshuset Guldhøj i Ringe.

Fællesspisningerne vil udover at tilbyde mad også inddrage forskellig underholdning eksempelvis foredrag, som skal skabe et fælles tredje.

Frivillige og aktivitetsmedarbejdere vil sikre trygge rammer for fællesspisningerne ved at tage imod gæsterne og sørge for at alle er del af fællesskabet.