Gå-Terapi KBH

Foreningen Gå-Terapi KBH modtager 37.120 kr. til at tilbyde terapi på gåture til mennesker med mentale udfordringer.

indsatsområde 1c.png

Foreningen Gå-Terapi

2021 - 2022

Hovedstaden

Gratis terapi

Foreningen Gå-Terapi KBH har over sommeren 2021 oplevet en stigende interesse for projekts formål, og de modtager derfor 37.120 kr. fra Velliv Foreningen til at igangsætte gratis terapi forløb.

Projektets formål er at tilbyde gå-terapi til mennesker, der oplever mentale udfordringer og ikke har de økonomiske midler til at betale for psykologhjælp.

Terapien bliver udført af frivillige psykologistuderende, og de får gennem projektet mulighed for at afprøve metoder og teorier, de lærer på studiet.

Frisk luft

Mange af de deltagende oplever problemer som angst, sorg eller problemfyldte relationer og kan via samtaleterapi på gåture i den friske luft styrke deres mentale sundhed.

Terapien er tilpasset til den enkelte, hvilket giver terapeuterne frihed til deres tilgang og arbejde med klienterne.

Der skabes tillid og tryghed i relationen mellem klient og terapeut, og forandringen i klientens mentale sundhedstilstand er derfor unik for den enkelte.