Frivilligcenter Rudersdal

Indsatsen går ud på at afholde virtuelle samtalesaloner om corona udfordringen for foreninger, frivillige og medlemmer.

Akutpulje_web_uden_txt.png

Frivilligcenter Rudersdal

Hovedstaden

Akutpulje

2020

Frivilligcenter Rudersdal fungerer som et knudepunkt for deres lokale frivillig miljø, og de har 83 medlemsforeninger tilknyttet samt tre selvhjælpsgrupper og en række frivillige og personlige medlemmer. Ansøger vil afholde otte samtalesaloner hen over sommeren via Zoom. Samtalerne faciliteres af en erfaren gruppeleder, som sikrer at alle bliver hørt. Der kan være op til 20 deltagere i hver samtale, som varer i 60-90 minutter. Det estimeres at ca. 160 personer vil benytte tilbuddet. Formålet er at deltagerne kan inspirere og støtte hinanden i at løse corona-relaterede udfordringer. Det skal sikres at det lokale frivilligmiljø dækker de behov, som sårbare mennesker har, og som er opstået pga. corona.