Fornyet sundhed og livskvalitet

Mødestedet Sind i Skive vil tilbyde sundhedsfremmende aktiviteter, der har til formål at forbedre de besøgendes fysiske og mentale sundhed. Velliv Foreningen støtter projektet med 28.500 kr.

Fornyet sundhed og livskvalitet.jpg

Mødestedet Sind

2019 - 2020

Midtjylland

En vanskelig hverdag

Ensomme mennesker eller psykiske syge har ofte en svær dagligdag. Mødestedet Sind i Skive vil derfor tilbyde sundhedsfremmede aktiviteter, der har til formål at forbedre de besøgendes fysiske og mentale sundhed. Projektet er målrettet brugerne af Sinds værested i Skive, som ofte er psykisk sårbare borgere i alle aldre og med forskellige baggrunde. Brugerne vil ofte stå uden for arbejdsmarkedet, vil have et begrænset socialt netværk og være ensomme som konsekvens af deres psykiske situation. Det skal indsatsen afhjælpe.

Inspirerende, meningsfulde aktiviteter

Projektet vil forbedre deltagernes fysiske og mentale sundhed gennem sundhedsfremmede aktiviteter. Aktiviteterne består b.la. af kostvejledning, mindfullness, NADA-akupunktur og foredrag om sundhed og sund livsstil. Målet med projektet er, at de meningsfyldte aktiviteter inspirerer deltagerne til at foretage ændringer i hverdagen, så borgerne opnår en bedre mental sundhed. Det vil Velliv Foreningen gerne støtte.