Flere med i fællesskabet

Kirkens Korshærs Varmestue i Holstebro modtager 50.000 kr. til et projekt, som går ud på at mindske ensomhed og mistrivsel hos udsatte borgere i Holstebro.

sultakademiet.jpg

Kirkens Korshærs Varmestue

2021 - 2022

Midtjylland

Lokal trivsel

Individuel, socialfaglig vejledning og rådgivning

Kirkens Korshærs varmestue oplever, at mange kæmper med ensomhed og isolation i egen bolig og ikke benytter sig af de tilbud, der eksisterer. Derfor modtager de 50.000 kr. fra Velliv Foreningen til at lave en mere opsøgende indsats, hvor frivillige og medarbejdere kommer ud til målgruppen i deres boligområde.

Varmestuen har tidligere modtaget støtte fra Velliv Foreningen, og de har i den forbindelse anskaffet sig en dobbeltcykel, som de bruger til at lave opsøgende arbejde i udsatte boligområder. Med denne indsats vil de derfor etablere faste besøg en gang om ugen hos målgruppen à 1,5 time, hvor en medarbejder og 1-2 frivillige vil deltage.

Formålet med projektet er at tilbyde udsatte borgere et ugentligt besøg i deres boligområde, for at hjælpe dem med at blive en del af et fællesskab i varmestuen og på den måde mindske ensomhed. På cyklen medbringes der kaffe og lette måltider, og de vil dele madbilletter ud til varmestuen.

Medarbejderen vil også tilbyde individuel, socialfaglig vejledning og rådgivning til f.eks. hvilke kommunale tilbud, borgeren kan benytte sig af. Hovedformålet med besøget er at skabe relationer og motivere borgeren til at deltage i fællesskabet i varmestuen.