Fastholdelse af voksenvenner

Børns Voksenvenner Fredericia-Middelfart modtager 10.956 kr. til at lave et en-dags-seminar for voksne frivillige, hvor der er fokus på erfaringsudveksling, netværksarbejde, teambuilding og case-arbejde.

børns voksen venner og rasmus fossing 2.jpg

Børns Voksenvenner Fredericia-Middelfart

Syddanmark

Lokal trivsel

Fastholdelse og pleje af de frivillige

Børns Voksenvenner er en landsdækkende organisation, der matcher sårbare børn med ressourcestærke frivillige voksne. At være frivillig som voksenven er atypisk på den måde, at man er alene som voksen i sin frivillige aktivitet.

Derfor vil Børns Voksenvenner Fredericia-Middelfart lave et en-dags-seminar for de voksne frivillige, hvor der er fokus på erfaringsudveksling, netværksarbejde, teambuilding og case-arbejde.

Formålet med projektet er at fastholde og pleje de frivillige i Børns Voksenvenners lokalafdeling, så de frivillige trives i deres arbejde og er godt rustet til de udfordringer, de møder.

Værne om den frivillige indsats

Seminaret har til formål at styrke netværket blandt de frivillige, så de ikke føler sig alene med deres arbejde og kan sparre med andre. At være voksenven er netop et ressourcekrævende frivilligt arbejde, som kan tære på den enkeltes emotionelle overskud, og derfor er det vigtigt at værne om de frivilliges indsats.

Til seminaret vil der være fokus på relevante temaer, såsom kommunikationsstrategier, kulturforskelle, ressourceknaphed, sorg, savn og ensomhed, som de frivillige kan møde i arbejdet med de sårbare børn og familier.

Velliv Foreningen støtter indsatsen med 10.956 kr.