Familien Vejle

Bykirken Vejle modtager 30.000 kr. i bevilling af Velliv Foreningen til et projekt, som skal afhjælpe socialt og psykisk udfordrede borgere.

Velliv_Lokal trivsel.png

Bykirken Vejle

2022 - 2023

Syddanmark

Ensomhed og isolation

Bykirken Vejle oplever, at flere af borgerne i Vejle, føler sig isolerede og ensomme.

Ansøger og leder af projektet Familien Vejle, Maria Hjort, skriver: "Vi ønsker at række hånden ud til socialtudsatte og mennesker, der har svært ved at passe ind i samfundets kasser. Det kan også være mennesker, der står med psykiske udfordringer. Vi ønsker at afhjælpe ensomhed og give brugerne et trygt sted at være. Vi ønsker også at hjælpe med integration for vores ikke etniske brugere i nærmiljøet, hvor vi også oplever, at en håndsrækning afhjælper isolation og ensomhed.".

Derfor starter Bykirken Vejle en indsats, som skal række hånden ud til de borgere som har det svært og mangler fællesskab.

Aktiviteternes indhold

Indsatsen skal bestå af følgende aktiviteter:

1. Fællesspisning den første mandag i hver måned. Her forventes omkring 50 gæster og frivillige at deltage.

2. En formiddagscafé, én gang om måneden. Her bydes der på morgenmad og snak.

3. Løbende vil der blive tilbudt enkeltsamtaler for personer, der står i sorg eller andre kriser i Familien Vejle.

Det forventes at projektet forløber over ét år.