Fællesskabsskabende udflugt

Kirkens Korshærs Varmestue i Holstebro er i gang med at arrangere en udflugt for varmestuens sårbare brugere, så de får et afbræk i hverdagen. Velliv Foreningen støtter projektet med 15.000 kr.

19-0183 – Fællesskabs skabende udflugtny.jpg

Kirkens Korshærs Varmestue Holstebro

2019 - 2019

Midtjylland

Der vil deltage 45 brugere, fem frivillige og to ansatte i udflugten.

Et frirum for socialt udsatte borgere

Kirkens Korshærs Varmestue i Holstebro er et frirum for socialt udsatte borgere, der ofte har begrænsede ressourcer og psykiske problemer. Organisationen vil arrangere en udflugt for varmestuens brugere, så de får et afbræk i hverdagen. Projektets målgruppe er brugere af Kirkens Korshærs Varmestue i Holstebro. Brugerne af varmestuen er oftest hjemløse borgere, der er påvirket af problematikker som misbrug, ensomhed og psykiske sygdomme - altså borgere med et dårligt mentalt helbred.

En fantastisk oplevelse

Kirkens Korshærs Varmestue i Holstebro vil give brugerne en god oplevelse ved at arrangere en udflugt, eksempelvis til en forlystelsespark. Alle deltagerne vil få formiddags- og eftermiddagskaffe samt middagsmad, og der vil være symbolsk minimal deltagerbetaling. Projektet har et sympatisk og relevant formål. De sårbare brugere vil få en oplevelse i samvær med andre brugere, og det er ambitionen at styrke relationerne mellem brugere, frivillige og ansatte. Det vil Velliv Foreningen gerne støtte.