Et pusterum til krigsveteraner

Foreningen War Veterans – Blood Of Heroes Danmark er en forening for krigsveteraner. De modtager 50.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen, som skal bruges til bl.a. at forbedre et fristed til medlemmerne.

war veterans.jpg

Foreningen War Veterans – Blood Of Heroes Danmark

2022 - 2022

Midtjylland

Et fristed til krigsveteraner

Krigsveteraner har ar på sjælen, og faktisk lider 99% af foreningen War Veterans - Blood Of Heroes Danmark's medlemmer af PTSD. Foreningen ønsker at starte et projekt, som skaber et sted for veteranerne, hvor de kan mødes til aktiviteter, men også et sted, hvor de kan søge tilflugt fra verden omkring sig. Foreningen har pr. 1. april fået lokaler at være i, og skal altså nu have indkøbt møbler og andre anskaffelser. Med en nøgleordning får medlemmerne desuden mulighed for, at lukke sig selv ind, når end de har brug for at søge væk. Derudover ønsker foreningen at arrangere kurser både for pårørende og PTSD-ramte i, at håndtere lidelsen.

Tomme lokaler

Lokalerne står tomme, og derfor skal indsatsen bl.a. gå til indkøb af møbler. Til de medlemmer som værdsætter at bruge naturen, bliver der desuden etableret en shelterplads udendørs. Derudover skal der arrangeres kurser, som skal omhandle dét at håndtere PTSD - både som den ramte, men også som pårørende til én med PTSD.

Foreningen forventer at ca. 100 medlemmer kommer til at gøre brug af indsatsen.