Ensomhed hos mænd

Mænds Mødesteder Odsherred modtager 42.400 kr. til et projekt der skal forebygge ensomhed blandt mænd.

Velliv_Lokal trivsel.png

Mænds Mødesteder Odsherred

2022 - 2023

Sjælland

Sammen om at bekæmpe ensomhed

Foreningen Mænds Mødesteder vil skabe mødesteder for mænd, i alderen 30+ bosat i Odsherred Kommune. Dette er for at bekæmpe ensomhed.

Tilknyttet mødestederne i Odsherred vil der være et værksted hvor man kan udfolde sig kreativt med jern og træ. Yderligere er der også adgang til fitness udstyr, så man kan træne sammen med de andre og opbygge sit netværk. Eksisterende medlemmer vil fungere som mentorer, for de nye medlemmer.

Formålet med indsatsen er at forebygge ensomhed, styrke målgruppens selvværd og udvikle deres sociale færdigheder. Mødestedet skal give deltagerne indhold og struktur i hverdagen, og give dem indblik i hjælp-til-selvhjælp metoder.

Projektet er i samarbejde med Odsherred Kommunes sundhedsforvaltning.