Ens om mad

Café Finns Paraply, som er en del af landsorganisationen KFUM, tilbyder socialt udsatte mennesker mulighed for at skabe netværk. Café Finns Paraply modtager 50.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen. Midlerne skal bruges til, at organisere og udføre tre arrangementer, hvor både mad og fælleskab - eller madfællesskab - skal skabe rammerne for brud med ensomhed.

Café finns paraply.jpg

Café Finns Paraply

2022 - 2022

Syddanmark

Lokal trivsel

Ensomme og psykisk såbare

Café Finns Paraply er en social café målrettet ensomme og psykisk sårbare mennesker. Derfor er det vigtigt at Caféens arrangementer tager højde for eventuelt økonomiske og mentale faktorer. Desuden skal arrangementerne give gode muligheder for, at netværke og bygge et fællesskab. Det kan være med til, at bryde med den ensomhed eller sociale angst, som de deltagene slås med.

Madfællesskab

Café Finns Paraply ønsker at afholde tre arrangementer, som har det tilfældes, at mad spiller en central del. Til jul (2022) vil der blive afholdt en julemiddag, til foråret (2023) kommer den til at stå på en heldags bustur med bespisning, og til april (2023) ønsker caféen at holde en påskefrokost.