En Messe for Krop, Lyd & Landskab

SOMA v/Naya Moll modtager 50.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til at udføre et udendørs danse- og lydværk på Hospice Svanevig, Hospice Gudenå og Hospice Djursland.

Velliv_Lokal trivsel.png

SOMA v/Naya Moll

2023 - 2024

Hovedstaden

Nyskabende kunst til hospice patienter

Patienter på hospicer, og disses pårørende, er en meget sårbar gruppe af mennesker. Begge parter kan opleve stærk mental mistrivsel, f.eks. i form af stress eller angst. Derfor ønsker SOMA v/Naya Moll, at udføre en indsats, som skal give denne målgruppe sanselige og mentalt lindrende oplevelser i form af danseudtryk og lydoplevelser.

Ansøger, koreograf og projektleder, Naya Moll Olsen, skriver: "Det er projektets ambition at bringe nyskabende kunst ud til en sårbar målgruppe, der ved livets afslutning kan nyde en æstetisk og sanselig kunstnerisk oplevelse.".

Synergi

Helt konkret ønsker SOMA v/Naya Moll, at der skal udføres udendørs danse- og lydværker på henholdsvis Hospice Svanevig, Hospice Gudenå og Hospice Djursland. Værket indebærer fem dansere, som skal danse og udfolde sig i hospicets udendørsomgivelser i en time, af tre omgange. Sekvenserne skal skabe synergi mellem kunst, natur og medmenneskelighed.

Projektet skal forløbe over ca. 1,5 år og det estimeres at omkring 450 vil få gavn af projektet.