Dit Liv – vores fokus

Patient In Focus modtager 49.820 kr. til at oprette et mentornetværk, der skal give vejledning til kroniske syge, handicappede og pårørende.

Patient in focus modtager støtte fra Velliv Foreningen.jpg (1)

2021 - 2021

Midtjylland

2020

Foreningen Patient In Focus vil lave et mentornetværk i samarbejde med personer, som har erfaring inden for socialøkonomiske og juridiske felter af patientforhold. De opretter en brevkasse, hvor patienter og pårørende kan søge gratis vejledning.

Viden og vejledning

Mennesker, der lider af en kronisk sygdom og/eller et handicap er i øget risiko for udvikling af angst og depression som konsekvens af deres forandrede hverdag som følge af et liv med ekstra betingelser og begrænsninger. Derfor er de i risiko for at opleve en større grad af ensomhed og social isolation.

Foreningen Patient in Focus vil derfor lave en indsats, der skal samle viden og vejledning til kronisk syge ét sted. Det skal ske gennem oprettelsen af et mentornetværk i samarbejde med personer, som har erfaring inden for de socialøkonomiske, psykologiske og juridiske felter af patientforholdene.

Den gratis brevkasse bliver let tilgængeligt med kontaktform, der videre sendes til den de faglige, der giver en besvarelse som bliver tilgængelige på foreningens hjemmeside.

Inspiration og fællesskab

Indsatsen skal give kronisk syge, handicappede og pårørende inspiration og muligheden for at opleve et inkluderende fællesskab i brevkassen. Brevkassens besvarelser, vejledninger og spørgsmål til de faglige teams og patienteksperters rådgivning, vil blive introduceret gratis på Patient In Focus' hjemmeside.

Således henvender brevkassen sig til alle kronisk syge, handicappede og pårørende, der ønsker at få ny viden, der kan give dem livsændrende indsigt, der kan medføre forbedret levevilkår og livskvalitet.

Velliv Foreningen støtter indsatsen med 49.820 kr. Du kan finde brevkassen her.