Candlelight Dinner

Alzheimerforeningen Sydvest modtager en bevilling på 15.000 kr. fra Velliv Foreningen til et projekt, der sigter mod at skabe et trygt rum for demensramte og deres pårørende.

Velliv_Lokal trivsel.png

Alzheimerforeningen

2024 - 2024

Syddanmark

Fællesskab for demensramte

Demenssygdomme påvirker ikke kun den enkelte person, men også deres pårørende. Mange oplever skam og sorg i forbindelse med sygdommen, hvilket kan resultere i social isolation.

Man ønsker derfor gennem dette projekt at bryde denne isolation ved at skabe et socialt arrangement, hvor demensramte og deres pårørende kan møde ligesindede og skabe positive sociale relationer.

Deltagerne vil således få mulighed for at deltage i en mindeværdig aften med fokus på fællesskab og hygge.

Middag for 15 par

Arrangementet vil tage form af en middag for 15 par, alle berørt af demens. Således har halvdelen af deltagerne en demenssygdom, mens den anden halvdel udgøres af pårørende, der har valgt at deltage.

Deltagerne vil blive inviteret via medlemskredsen af Alzheimerforeningen Sydvest samt gennem samarbejde med kommunale demenskonsulenter.

Arrangementet skaber en hyggelig ramme, der midlertidigt hjælper deltagerne med at træde væk fra de daglige udfordringer, som demenssygdommen medfører. I alt kan 30 mennesker deltage i arrangementet, der finder sted i april 2024.