Bedre trivsel hos medlemmerne af Foreningen af KOL-patienter og andre lungesyge i Brøndby

Foreningen af KOL-patienter og andre lungesyge i Brøndby modtager 10.000 kr. i bevilling fra Velliv Foreningen til at få deres kormedlemmer, der består af lungesyge, til at blive efter kor, så de kan udvikle sociale kompetencer og et fællesskab med hinanden.

Velliv_Lokal trivsel.png

2022 - 2023

Hovedstaden

Fællesskab for lungesyge

Hos Foreningen af KOL-patienter og andre lungesyge i Brøndby kan medlemmerne komme til kor og få trænet sine lunger. Formålet med indsatsen er, at gøre det overskueligt for lungesyge, der ofte ikke har meget energi, at opnå et fællesskab, igennem koret. Hver korsekvens slutter af med kaffe og snak, til netop dette formål. Midlerne skal derfor bl.a. bruges til, at forbedre hyggen efter korsang, samt at opmuntre medlemmerne til at blive hængende og snakke med hinanden.