Aarhus-Terapeuterne

Aarhus-Terapeuterne modtager 9000 kr. til månedlig, ekstern supervision med henblik på at kvalitetssikre den terapi, der tilbydes. Foreningen består af fire studerende på kandidatuddannelsen i Psykologi på Aarhus Universitet, der tilbyder gratis terapi for udsatte borgere.

Aalborg studenterterapi modtager støtte fra Velliv Foreningen.jpg

Aarhus-Terapeuterne

2021 - 2022

Kvalitetsikret terapi med kort ventetid

Psykologisk terapi kan være økonomisk utilgængeligt for mange og samtidigt kan der være flere måneders ventetid hos færdiguddannede psykologer. Disse problemstillinger vil Aarhus-Terapeuterne afhjælpe ved at udbyde gratis terapi med kort ventetid.

Foreningen består af fire studerende på kandidatuddannelsen i Psykologi på Aarhus Universitet, der tilbyder gratis terapi for udsatte borgere. Formålet med indsatsen er at imødekomme en efterspørgsel efter kvalitetssikret psykologhjælp.

De studerende får ekstern supervision foretaget af en autoriseret psykolog med henblik på at kvalitetssikre den terapi, der tilbydes. Der vil være en supervision om måneden fordelt over 1 år.

Adgang til terapi uanset økonomisk situation

Foreningen rækker primært ud til personer, som er i en mindre fleksibel økonomisk situation, men målgruppen er ikke afgrænset. De henvender sig f.eks. til klienter, hvad end de oplever vanskeligheder i form af angst, depression, stress, relationelle problemstillinger, m.m.

Den overordnede tanke bag organisationen er, at alle skal have mulighed for at få terapi uanset økonomisk situation.

Således har indsatsen til formål at tilbyde terapi til mennesker, der er udfordret på deres mentale sundhed, og Velliv Foreningen støtter indsatsen med 9000 kr.