Nyhed 11.10.2023

Velliv Foreningen søger paneldeltagere til et projekt om god onboarding af unge

Er du i starten af dit arbejdsliv? Eller er du ansat i en virksomhed, hvor du arbejder med/har særlig interesse for onboarding af unge medarbejdere? Så er det dig, vi har brug for til vores digitale unge- eller virksomhedspanel, der skal være med til at kvalitetssikre et projekt, der skal sikre unges trivsel i første job.
vel5.jpg

For mange unge, der starter i første job, kan overgangen fra uddannelse til arbejdsliv være svær. De skal navigere i nye krav og forventninger, samtidigt med at skulle præstere både privat og på arbejdet, hvilket alt for ofte fører til mistrivsel og stress. Samtidig oplever mange arbejdspladser udfordringer forbundet med rekruttering og fastholdelse af unge medarbejdere. For at sikre at unge førstegangsansatte derfor kan udfolde deres fulde potentiale, og virksomheder får glæde af deres unge medarbejdere nu og på den lange bane, er det essentielt med en veltilrettelagt plan og konkrete værktøjer, der kan hjælpe arbejdspladser med at give unge en god start på arbejdslivet. Netop dette sætter Velliv Foreningen fokus på i et nyt projekt, der skal sikre at flere unge får en god start på

I den forbindelse har vi i Velliv Foreningen brug for både repræsentanter fra arbejdspladser og unge til at dele deres holdninger og perspektiver, så vi sammen kan støtte op om et bæredygtigt arbejdsliv for unge erhvervsaktive.

Hvad skal vi bruge dig til?

Som medlem af Velliv Foreningens unge- eller virksomhedspanel vil vi kontakte dig med spørgeskemaundersøgelser, hvor du skal give dine holdninger til kende i forhold til forskellige elementer af projektet. Du skal som paneldeltager have lyst til at besvare spørgsmål, der omhandler alle dele af projektet fra den visuelle identitet til det konkrete indhold. Det er ikke en forudsætning, at du har viden om onboarding eller erfaring med projektudvikling, da vi ønsker umiddelbare indtryk og holdninger, du har som enten ung på vej ind i arbejdslivet eller medarbejder med interesse for onboarding.

En gang hver måned trækker vi lod om gavekort blandt dem, der har deltaget i spørgeskemaundersøgelsen.

Kriterier for deltagelse i ungepanelet:

• Du er enten ved at færdiggøre en mellemlang eller lang videregående uddannelse, du er nyuddannet, eller du har været max. fem år på arbejdsmarkedet.
  • Du er maksimalt 35 år.

Kriterier for deltagelse i virksomhedspanelet:

• Du arbejder på en arbejdsplads, hvor du beskæftiger dig med/har interesse for onboarding.
  • Du arbejder f.eks. med ledelse, i HR, er arbejdsmiljørepræsentant eller lignende.

Tilmed dig panelet her

Link til panellet