Nyhed 26.04.2024

Velliv Foreningen deler 7,2 mio. kr. ud til danske arbejdspladser

Velliv Foreningens bestyrelse har på deres møde i april uddelt 7,2 mio. kr. til 24 forskellige projekter.

Thise6lille

Bestyrelsen har på mødet tilgodeset arbejdspladsprojekter, brancheprojekter og en enkelt analyse. 21 arbejdspladser modtager støtte for sammenlagt 3.200.000 kr. til indsatser under puljen Vores arbejdsplads. Det gælder blandt andet Det Nationale Sorgcenter (DNS), der tildeles 249.150 kr. til at arbejde med den psykologiske tryghed i organisationen. Herning Friskole og Sdr. Feldings Efterskole modtager også midler til arbejdspladsindsatser. Startupvirksomheden Embla, der tilbyder medicinsk vægttabsforløb med eksperthjælp, modtager 246.250 kr. til en indsats, der skal styrke balancen mellem mental sundhed og performance i rejsen fra startup til scaleup.

Unge lærlinge, en presset branche og kvinder i overgangsalderen

2 brancheprojekter modtog støtte for i alt 3.400.000 kr. Videnshuset Cabi modtager 2.500.000 kr. til et projekt der skal styrke trivslen hos unge lærlinge i anlægsgartnerbranchen og deres virksomheder. Målet er at afprøve konkrete tiltag og værktøjer, og derigennem modvirke mistrivsel og frafald.

Prinfo, der er en kæde af grafiske virksomheder modtager 863.420 kr. Printbranchen presses i disse år af udflytning af arbejdspladser og digitalisering, og det har betydning for det psykiske arbejdsmiljø. Projektet skal klæde 15 partnere og ejerledere i Prinfo på med blandt andet forandringsledelse.

Endelig er Dorte Mosbæk tildelt 533.800 kr. til en analyse, der skal undersøge, hvordan danske kvinders overgangsalder påvirker deres mentale og fysiske trivsel på arbejdspladsen.