Nyhed 14.11.2017

Stil op - og få indflydelse på foreningen Norliv

Hvordan skal vi sikre foreningens historiske formue, og hvilke almennyttige områder skal have støtte, så vi kan fremme danskernes mentale sundhed? Det kan du få indflydelse på, hvis du stiller op som kandidat til repræsentantskabet i foreningen Norliv.
_O9A6088.jpg

Er du medlem af foreningen Norliv og bosiddende i Jylland eller på Fyn? Så kan du lige nu stille op til repræsentantskabsvalget.

Bliver du valgt til repræsentantskabet, kan du blandt andet være med til at bestemme, hvad overskuddet af foreningens formue skal gå til og hvilke almennyttige områder, foreningen skal støtte for at fremme danskernes mentale sundhed.

På den måde bidrager du til et aktivt medlemsdemokrati samt et godt arbejds- og seniorliv for alle.

Hvornår og hvordan?
Fra den 14. november 2017 til og med den 10. januar 2018 kan du stille op som kandidat til repræsentantskabet. Du stiller op ved at anmelde dit kandidatur i vores opstillingssystem.

3 kriterier skal være opfyldt, for at du kan stille op:

- Du har været medlem af foreningen Norliv siden den 1. november 2017.
- Du bor eller har hjemsted i den region, du ønsker at stille op i senest den 10. januar 2018.
- Du samler mindst 10 stillere, der er medlemmer i samme region den 1. november 2017.

Her kan du læse om kriterierne for at stille op
Der er ca. 50 pladser i repræsentantskabet. På baggrund af medlemsfordelingen i de forskellige regioner er der følgende antal repræsentantskabspladser i hver region:

Region Syddanmark: 10 pladser
Region Midtjylland: 12 pladser
Region Nordjylland: 4 pladser

Selve afstemningen starter den 27. februar og slutter den 12. marts. Den 19. marts bliver det offentliggjort, hvem der blev valgt til repræsentantskabet.