Nyhed 4.05.2023

Mental sundhed på mange arbejdspladser

34 arbejdspladser kan sætte gang i arbejdet med den mentale sundhed. Bestyrelsen har netop uddelt projektstøtte for i alt 14.969.614 kr.
velliv_10_06_21-000768lille.jpg

Bestyrelsen har netop behandlet ansøgningerne fra januar-ansøgningsfristen, og har i alt tildelt projektstøtte for 14.969.614 kr.

I alt 34 arbejdspladser er samlet set bevilliget 5.616.849 kr. En af dem er VIKING Life-Saving Equipment til en indsats, der skal sætte fokus på psykologisk tryghed i og konceptet HjerneRO, hvor ledere skal lære at slippe unødvendige bekymringer. En anden er Sejergaardens Musikefterskole i Tølløse har fået tilsagn om 250.000 kr.  til at sætte fokus på mental sundhed i en periode med mange forandringer, personalet skal undervises i design thinking og trænes i feed-back og feed-forward.

Der er også bevilliget i alt 5.012.813 kr. til en række analyser og en enkelt kampagneindsats. Unge og førstegangsansatte - således går lærlinge igen i to af projekterne, og så er der tildelt støtte til en analyse af, hvordan virksomheder kan understøtte en god overgang for medarbejdere fra barsel til jobmarkedet.

Der er bevilliget 4.339.952 kr. til 2 forskningsprojekter.