Nyhed 5.02.2016

Landsdækkende kampvalg er afgjort: Repræsentantskab i ny forening for kunder i Nordea Liv & Pension er på plads

Foreningen NLP har netop gennemført valg til samtlige 50 pladser i sit repræsentantskab. De 26.322 stemmer er talt op, og der er sat navne på de nye repræsentanter. I fællesskab skal de nu finde ud af, hvilken retning de ønsker at sætte for foreningen.
_O9A6302.jpg

Valgkampen har været præget af stor debat over hele landet. For hvordan forvalter man bedst muligt de 8 mia. kr., foreningen fik med sig, da TryghedsGruppen blev delt i to? Skal det f.eks. være udbetaling af medlemsbonus og initiativ til almennyttige aktiviteter?

Det spørgsmål får de 50 medlemmer, som er blevet valgt til repræsentantskabet, nu mulighed for at svare på. Repræsentanterne er valgt blandt i alt 87 kandidater, der alle har kæmpet om indflydelsen på den nye forening.

Mens det i Region Midtjylland krævede mindst 327 stemmer at blive valgt, krævede det 227 stemmer i Region Sjælland, 213 stemmer i Region Hovedstaden, 199 stemmer i Region Syddanmark og 155 stemmer i Region Nordjylland.

Det glæder Peter Gæmelke, formand for Foreningen NLP’s bestyrelse, at der har været kampvalg, og man i alle landets regioner kunne stemme på sin favorit blandt kandidaterne:

”Jeg synes, det har været en konstruktiv valgkamp, hvor alle har haft mulighed for at komme til orde og afgive deres stemme. Det har været vigtigt for os at sikre et fair og åbent valg, og det synes jeg i høj grad er lykkes. Nu glæder jeg mig meget til at være en del af repræsentantskabets arbejde i den kommende tid, hvor vi skal skabe foreningens fremtidige profil”, udtaler Peter Gæmelke.

Fakta om valget
• Alle ca. 300.000 medlemmer af Foreningen NLP kunne stemme. De modtog bl.a. et brev med en stemmeseddel og en kandidatfolder med et overblik over kandidaterne i deres region.
• På vores hjemmeside kunne medlemmerne også gennemføre en kandidattest i stil med dem, man kender fra valg til f.eks. Folketinget.
• Alle medlemmer kunne stemme via den fremsendte stemmeseddel eller på foreningens hjemmeside.
• Under hele valget kunne medlemmerne kontakte et valgcenter og foreningens sekretariat med deres spørgsmål om valget og foreningen.
• Foreningen er ikke i berøring med stemmesedlerne eller de digitale stemmer. Optællingen overvåges af Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.
• Alle medlemmer havde mulighed for at stille op i deres region i december 2015.
• Næste gang, medlemmerne af Foreningen NLP kan stille op og stemme, er i 2018. Her er der valg i Region Syddanmark, Region Midtjylland og Region Nordjylland. Der er valg i Region Hovedstaden og Region Sjælland i 2020. Det vil sige, at repræsentanterne, som er valgt i Region Syddanmark, Region Midtjylland og Region Nordjylland er valgt for to år. Repræsentanterne, som er valgt i Region Hovedstaden og Region Sjælland er valgt for fire år.

Resultatet – de valgte kandidater
De 50 valgte kandidater er (efter region og fornavn):

Region Hovedstaden
- Ane Skytte Leth Hendriksen, Gentofte (394 stemmer)
- Birgitte Kofod Olsen, Gentofte (314 stemmer)
- Charlotte Antonsen, Rudersdal (218 stemmer)
- Chrilles Svendsen, København (785 stemmer)
- Dorrit Groth Brandt, Allerød (386 stemmer)
- Finn Andersen, Ballerup (221 stemmer)
- Ida Sofie Jensen, Gentofte (406 stemmer)
- John Lindgaard, Hillerød (252 stemmer)
- Jørn Flintholm Fink, Gentofte (332 stemmer)
- Kent Petersen, København (753 stemmer)
- Mona Svan, København (555 stemmer)
- Peter Lindholm Sørensen, Hillerød (213 stemmer)
- Rune Holm, Bornholm (423 stemmer)
- Thorkil Emborg, Fredensborg (685 stemmer)
- Viggo Nedergaard Jensen, Gentofte (380 stemmer)

Region Sjælland
- Cathrine Riegels Gudbergsen, Næstved (458 stemmer)
- Ejvind N. Jensen, Roskilde (749 stemmer)
- Katja Thorsteen Larsen, Holbæk (378 stemmer)
- Lene Klejs Stuhr, Roskilde (406 stemmer)
- Pernille Sams, Sorø (841 stemmer)
- Peter Lück, Lolland (519 stemmer)
- Stig Dambmann, Greve (227 stemmer)

Region Syddanmark
- Allan Thomsen, Aabenraa (221 stemmer)
- Arne Sivebæk, Middelfart (281 stemmer)
- Camilla Birkegaard, Kolding (258 stemmer)
- Erik Auerbach, Aabenraa (280 stemmer)
- Heine Christiansen, Nyborg (298 stemmer)
- Jan Steffensen, Odense (283 stemmer)
- Line Behrmann Knudsen, Vejle (266 stemmer)
- Lisbeth Oxholm Andersen, Tønder (233 stemmer)
- Mikael Egelund Nielsen, Assens (199 stemmer)
- Peter Gæmelke, Vejen (1.078 stemmer)
- Rasmus Fossing, Vejle (242 stemmer)

Region Midtjylland
- Aksel Nørgaard, Holstebro (445 stemmer)
- Claus Riber, Skanderborg (363 stemmer)
- Dan Lykholt, Skanderborg (327 stemmer)
- Johannes Brinkø, Aarhus (493 stemmer)
- Kurt H. Jørgensen, Herning (359 stemmer)
- Lotte Broder Jørgensen, Viborg (414 stemmer)
- Maiken Lorensen, Hedensted (517 stemmer)
- Marianne Kristensen, Silkeborg (726 stemmer)
- Niels Nielsen, Viborg (368 stemmer)
- Steen Bierregaard, Randers (676 stemmer)
- Søren Trelborg, Aarhus (514 stemmer)

Region Nordjylland
- Anders Hjulmand, Aalborg (526 stemmer)
- Gregers Brun Krogh, Morsø (170 stemmer)
- Heine Callisen Brogaard, Brønderslev (503 stemmer)
- Kurt Weis, Rebild (155 stemmer)
- Lone Poulsen, Thisted (397 stemmer)
- Peter Ulrik Voetmann Jensen, Aalborg (162 stemmer)

Kort om Foreningen NLP
Foreningen for kunder i Nordea Liv & Pension udspringer oprindeligt af TryghedsGruppen. Det medlemsvalgte repræsentantskab i TryghedsGruppen besluttede i 2015 at skabe en mere klar struktur og etablerede en ny forening kun for kunder i Nordea Liv & Pension med bopæl i Danmark. Foreningen har i dag ca. 300.000 medlemmer.

Foreningen NLP’s repræsentantskab er foreningens øverste myndighed og består efter valget af 50 medlemsvalgte repræsentanter fra hele landet. De danske forsikringstagere i Nordea Liv & Pension er automatisk medlemmer af Foreningen NLP og kan stille op og stemme til repræsentantskabsvalget.