Nyhed 22.11.2017

Har du et projekt, der fremmer den mentale sundhed i Danmark?

Vores repræsentantskab har besluttet, at vi i foreningen Norliv skal støtte almennyttige aktiviteter, der fremmer danskernes mentale sundhed. God mental sundhed er vigtig for et godt arbejds- og seniorliv, og det er noget, vores 330.000 medlemmer kan være stolte over at bidrage til.
_O9A6123.jpg

Tre fokusområder: Lokale indsatser i civilsamfundet, ny viden og arbejdspladser i den private sektor

Vi har fået landets førende forskere og eksperter på mental sundhed til at hjælpe os med at stille skarpt på de udfordringer, vi står med i Danmark lige nu. På den baggrund har vi sporet os ind på tre forskellige fokusområder for de almennyttige aktiviteter.

For det første vil vi støtte mindre og lokale indsatser i civilsamfundet, der fremmer god mental sundhed. For det andet vil vi støtte ny viden og formidling af bredere indsatser. Endelig vil vi støtte projekter, der fremmer mental sundhed på små og mellemstore arbejdspladser i den private sektor.

”Vi har arbejdet grundigt med at få belyst de største behov for indsatser, og hvor vi kan gøre en positiv forskel. Jeg glæder mig rigtig meget til, at vi nu kommer i gang med det almennyttige arbejde. Samtidig håber jeg, at vi vil få nogle gode ansøgninger og projektforslag, som har fokus på at forebygge negativ stress, depression, angst og søvnløshed til fordel for mentalt overskud og sundhed,” siger Peter Gæmelke efter repræsentantskabsmødet i Kolding den 15. november 2017.

Vi gør klar til at modtage ansøgninger
De næste par måneder arbejder vi på højtryk for at opbygge de systemer og procedurer, der skal til for at være klar til at modtage de første ansøgninger. Vi forventer at have kriterier, vejledninger og ansøgningsskemaer klar til ansøgere fra februar 2018.