Nyhed 15.03.2017

Foreningen NLP får administrerende direktør

Foreningen NLP har ansat Lars Wallberg til jobbet som administrerende direktør for foreningen.

Lars Wallberg kommer fra en stilling som finansdirektør i Lønmodtagernes Dyrtidsfond (LD) – en position han har bestridt siden 2011.

”Vi glæder os til at drage nytte af Lars Wallbergs stærke kompetencer inden for finans- og økonomiområdet og hans solide erfaring med ledelsesopgaver fra pensionsverdenen. Vi står over for en spændende udvikling, og Lars Wallberg vil få en væsentlig rolle i at markere foreningen som en selvstændig aktør i den finansielle sektor”, siger foreningens formand Peter Gæmelke.

Lars Wallberg får ansvaret for at administrere foreningens over 8 mia. kr. store formue med bedst muligt afkast til gavn for foreningens medlemmer og for almennyttige aktiviteter. Desuden kommer han til at stå i spidsen for opbygningen af foreningens sekretariat, og en af hans første opgaver bliver at fastlægge en model for udbetaling af bonus til medlemmerne.

Lars Wallberg har tidligere bestridt poster som økonomidirektør i LD, finanschef i Sampension og økonom i Kommunernes Pensionsforsikring. Han er formand for revisionsudvalget i Lån & Spar Bank, næstformand i Kapitalforeningen LD og medlem af flere bestyrelser.

Lars Wallberg er 58 år og uddannet cand. polit. Han tiltræder jobbet I Foreningen NLP d. 1. juni.

Om Foreningen NLP
Foreningen NLP har ca. 330.00 medlemmer, som er kunder hos Nordea Liv & Pension. Foreningen blev stiftet d. 6. august 2015 med en formue på 8 mia. kr. ved en udspaltning fra Tryghedsgruppen. Siden stiftelsen har foreningen besluttet vedtægter og governance samt en strategi for foreningens udvikling.

Foreningen NLP har pr. 1. januar 2017 købt 25 % af Nordea Liv & Pension og vil fremover sikre en stærk demokratisk basis gennem engagement og valgdeltagelse i foreningen, bonus og andre medlemsfordele, interessevaretagelse over for Nordea Liv & Pension og almennyttige uddelinger til fremme af god mental sundhed.