Nyhed 20.04.2018

Åbent for ansøgninger til mental sundhed

Foreningen Norliv kan nu tage imod ansøgninger til almennyttige projekter, der fremmer mental sundhed på små og mellemstore private arbejdspladser.
NorLiv-875x492-iStock-508143504.jpg

Danmark har fået en helt ny mulighed for at bekæmpe folkesygdomme som stress, angst og depression. Foreningen Norliv har åbnet for ansøgninger, der skal fremme mental sundhed på arbejdspladserne. Ansøgere kan søge om støtte til et projekt for sig selv eller i partnerskab med andre virksomheder og organisationer.
Der er fokus på tre områder for støtte. Mindre lokale indsatser, viden og forskning samt konkrete forebyggende aktiviteter på arbejdspladserne.

Læs mere om ansøgninger

92 millioner kr. til fremme af mental sundhed
Foreningen Norlivs repræsentantskab har i denne måned besluttet, at der i 2018 skal gå 92 millioner kr. til det vigtige almennyttige arbejde for at fremme danskernes mentale sundhed på arbejdspladserne.

De resterende 368 millioner kr. af overskuddet på i alt 460 millioner kr. bliver udbetalt som bonus til alle medlemmer inden sommerferien.

Foreningen Norliv er en medlemsbaseret forening med 340.000 medlemmer, der alle er kunder i Nordea Liv & Pension. Foreningens almennyttige aktiviteter er besluttet af Norlivs repræsentantskab, men ansøgninger og aktiviteter er åbne for alle.