Nyhed 10.01.2024

3.664.965 kr. der vander lokale fællesskaber

Velliv Foreningens uddelingsudvalgt har behandlet ansøgninger fra fristen i september, og 79 ansøgninger har fået en donation for sammenlagt 3.664.965 kr. Projekter der styrker mange forskellige fællesskaber, kan nu sættes i gang.

Skanderborg Synger

Velliv Foreningens uddelingsudvalgt har behandlet ansøgninger fra fristen i september, og 79 ansøgninger har fået en donation for i alt 3.664.965 kr. Blandt donationsmodtagerne er eksempelvis Frivilligcenter Fredensborg, der har modtaget 57.000 kr. til at fortsætte deres sociale og psykologiske indsats for ukrainske flygtninge i Fredensborg Kommune. Det er en fortsættelse af et projekt, Velliv Foreningen tidligere har støttet.

Swinging Europe har modtaget 60.000 kr. til et litterært oplæsningsprojekt, hvor unge med erhvervet hjerneskade vandrer sammen og efterfølgende har en dialog om det hørte. Hammel Neurocenter og Hjerneskadeforeningen er partnere i projektet.

Livsværkstederne Cafe Vita har fået 54.700 kr. til et kreativt fællesskab for kvindelige flygtninge og indvandrere, endelig har Kirke på vej fået 54.280 kr. til et kor for personer, der har psykiske udfordringer. Der vil være korøvelser hver uge samt fem koncerter.