Nyhed 28.06.2023

1.164 arbejdspladser har i 2023 fået støtte til Danmarks Mentale Sundhedsdag

Et rekordhøjt antal arbejdspladser har fået tilsagn til deres arrangement på Danmarks Mentale Sundhedsdag
DSC00137.JPG

10. oktober er det Danmarks Mentale Sundhedsdag. Velliv Foreningen har i år modtaget 1.868 ansøgninger, hvilket er 200 mere end rekorden fra sidste år. Efter en intensiv uddelingsdag med hjælp fra eksterne fagpersoner har 1.164 af disse ansøgere fået besked om, at deres ansøgning er blevet imødekommet.

Det høje ansøgertal krævede 11 samtidigt arbejdende udvalg bestående af 11 repræsentantskabsmedlemmer fra Velliv Foreningens repræsentantskab og 11 sagkyndige. I alt er der imødekommet ansøgninger for et rekordhøjt beløb på 11.515.631 kr.

Arbejdsglæde og psykologisk tryghed

10. oktober er Danmarks Mentale Sundhedsdag, men arbejdspladserne har mulighed for at afvikle arrangementet i perioden 7.-15. oktober. Mere end 50.000 medarbejdere vil i perioden deltage i foredrag, workshops og aktiviteter om mental sundhed på arbejdspladser i alle brancher over hele landet. Blandt deltagerne er der både helt små arbejdspladser med en håndfuld ansatte og arbejdspladser med flere hundrede medarbejdere. Ligeledes deltager både offentlige og private virksomheder.

Igen i år har arbejdspladserne haft kreative og unikke aktiviteter i spil for at sætte fokus på arbejdsmiljøet. Det er i høj grad arbejdsglæde og psykologisk tryghed, der har været populære temaer i år, men også forandringsparat, konflikthåndtering og omsorgstræthed har igen i år været noget, der har optaget mange arbejdspladser.

Dette års donationsmodtagere

De sagkyndige