SYMB samler mennesker

SYMB er en socialøkonomisk forening, der samler mennesker, skaber fællesskaber og fremmer deltagelse i Kalundborg. SYMB forebygger ensomhed og styrker mental trivsel.

Akutpulje_web_uden_txt.png

Foreningen SYMB

Sjælland

Akutpulje

2020

Aktiviteter er åbne for alle – man vil gerne skabe netværk mellem mennesker, der er forskellige og støtte mennesker i også at møde folk udenfor deres vante cirkler. SYMB har en række aktiviteter, bl.a. fællesspisninger og Folkekøkken, kreagrupper og erhvervsnetværk. Herudover er huset åbent og bemandet af en gruppe frivillige. Lokaler er stillet til rådighed for produktion af værnemidler i samarbejde med ’DK mod Corona’ fra det danske maker-miljø. Frivillige hjælper med at pakke mm, hvilket hjælper mange med at komme igennem denne tid. Alt dette understøttes også med formidling, kommunikation og koordinering, og der skal løbende gøres grundigt rent i SYMB. Førtidspensionister, pensionister, ledige, kontanthjælpsmodtagere og andre, der på forskellig vis befinder sig i periferien af samfundets hovedstrøm, og derfor er ekstra sårbare under krisen, hjælper i øjeblikket til i værnemiddelproduktionen i SYMB.