Gå til sidens indhold

Howdy

Howdy måler trivselsniveau hos brugeren gennem fem spørgsmål og udregner et samlet trivselsniveau. Man kan aktivere et modul, som måler fysisk velbefindende. Spørgsmålene besvares via app til mobil/tablet eller en browser via desktop cirka hver 14. dag. Spørgsmålene fokuserer på positive forhold, og er udviklet i samarbejde med anerkendte forskere.

Howdy 2.png

3 gode ting

  1. Alarmering som aktiverer et beredskab bestående af erhvervspsykologer, der kontakter medarbejderen direkte anonymt.
  2. Tips og tricks til medarbejderen med konkrete øvelser.
  3. Få overskuelige spørgsmål som medarbejderne kan besvare hyppigt.

Opmærksomheder

Løsningen bygger på fem spørgsmål, hvilket betyder, at medarbejdere kan svare undvigende, hvis de ikke ønsker at tiltrække sig lederens opmærksomhed.

Banner1.png

Tilbagemelding

Medarbejderen får en personlig skriftlig tilbagemelding, som er afpasset efter scoren på de besvarede spørgsmål. Der vises et stressindeks, hvor medarbejderens score på de seneste målinger fremgår.

Hvis trivselsniveauet er lavt, modtager medarbejderen en alarmering, og tilbydes forebyggende samtaler med en ekstern (uvildig) psykolog inden for to dage.

Ledelsen har adgang til at se både resultatet for hvert enkelt spørgsmål, det samlede trivselsniveau for hvert team/afdeling, samt antallet af medarbejdere i grøn (ingen mistrivsel), gul (fare for mistrivsel) eller rød (høj risiko for mistrivsel).

HowdyDashboard.png
Eksempel på Howdys visning

Anonymitet

Ledelsen kan kun se en afdelings besvarelse, når fem og derover har besvaret. Ledelsen kan se hvor mange medarbejdere, som er i grøn, gul og rød, men aldrig hvem.

Ledelsen får ikke at vide, hvis en medarbejder takker ja til en psykologsamtale.

Øvelser/inspiration

Medarbejderen har adgang til øvelser, tips og tricks som dækker de fem dimensioner, der spørges til i målingen af trivselsniveau.

Se hvordan udviklerne selv præsenterer Howdy

Brugervenlighed

Ledelsen har adgang til et dashboard via browseren, som er designet imødekommende og overskueligt med den vigtigste information først. Brugergrænsefladen er bygget op, så det er velkendt fra andre it-systemer. I venstre side er en menu med adgang til blandt andet overblik over medarbejdere, adgangsstyring, indstillinger og rapporter. De forskellige data bliver vist i afgrænsede felter på skærmen, hvor hjælp og information også findes via et genkendeligt lille informationsikon. Brugergrænsefladen kan tilpasses den enkelte virksomheds/leders behov, sådan at unødvendige data og elementer ikke forstyrrer brugeroplevelsen.

Medarbejderen svarer på spørgsmål med sin mobil eller computer. Det er simpelt at svare på spørgsmål, og medarbejderen får et personligt resultat. Medarbejderen får også vist en Howdy-score, som er let at afkode med tydelig farveindikation. Designet er meget enkelt med en klassisk opbygget brugergrænseflade, som er nem at navigere i uden særlig introduktion.

Jeg får mange flere målinger end den årlige øjebliksmåling, og mere relevant data her - og kan agere hurtigere.

Leder der har afprøvet Howdy

Hvad fortæller brugerne

De brugere, som Velliv Foreningen har interviewet, har modtaget en generel introduktion til Howdy og den samlede digitale løsning ved opstart. Blandt brugerne er der størst interesse i den aktuelle Howdy-score og historikken. De fortæller, at de får præsenteret den vigtigste data først, og kan dykke længere ned i informationer og aggregere data efter ønske. Brugergrænsefladen ligner andre systemer, og har derfor været nem at tage i brug. Hvis der er tvivl om enkelte elementer, kan der nemt findes hjælp og information i Howdy.

Alt i alt

Howdy er en specifik løsning som måler medarbejderens trivselsniveau ud fra en besvarelse af fem spørgsmål. Løsningen lægger op til, at den anvendes hyppigt.

Løsningen fokuserer både på, at medarbejderen skal arbejde med sig selv, og at ledelsen får anonymiserede informationer, der kan være afsæt for organisatoriske forandringer.

Det kan være en udfordring, at spørgsmålene ikke direkte kan henføres til, om de handler om arbejdet eller om privatlivet.

  • Brugeradministration

    Der oprettes og redigeres brugere online i Howdy, og der kan importeres eksempelvis via Excel-fil. Der er mulighed for automatisk opdatering af medarbejderdata.

  • Teknisk support

    Dansk
    Engelsk
    Svensk

  • GDPR

    Howdy lever op til den danske lovgivning for datasikkerhed (GDPR).

  • Driftsomkostninger

    De forventede omkostninger er 465 kr./pr. medarbejder pr. år. Der tilbydes særaftaler afhængig af virksomhedens størrelse og rabatter via pensionsselskaber. Kontakt leverandør for et tilbud.

    Se mere på Howdys hjemmeside