Nyhed 10.11.2017

Kommende repræsentantskabsmøde: Model for bonus til medlemmerne og indsatser for mental sundhed

De 50 repræsentanter i foreningen Norliv mødes på onsdag den 15. november i Kolding til efterårsmødet i foreningen. De skal beslutte en model for bonus til medlemmerne og drøfte strategien for de almennyttige indsatser for at fremme danskernes mentale sundhed.
_O9A6079.jpg

Når de medlemsvalgte repræsentanter på onsdag den 15. november mødes i Kolding, skal de blandt andet træffe beslutning om den model for bonus til medlemmerne, som foreningen fremover vil udbetale bonus efter.

Repræsentantskabet har tidligere vedtaget at, 80 procent af foreningens overskud skal udbetales som bonus til medlemmerne (læs strategien her). Derfor skal repræsentanterne nu træffe beslutning om udbetalingsform og fordelingsprincipper i en konkret model for fremtidig udbetaling af bonus til foreningens ca. 330.000 medlemmer. Den endelige beslutning om udbetaling af bonus og bonusbeløbet i 2018 vil repræsentanterne tidligst kunne træffe på det ordinære møde i foråret 2018.

Indsatser for at fremme danskernes mentale sundhed
Repræsentanterne skal også drøfte de konkrete indsatsområder for foreningens planlagte almennyttige aktiviteter med fokus på at fremme danskernes mentale sundhed.

Over året har foreningen Norliv talt med en lang række eksperter på mental sundhed, afholdt flere medlemsmøder i hele landet, hvor mental sundhed har været i fokus og endelig har repræsentantskabet tidligere besluttet en delstrategi for området.

Repræsentanterne mødes kl. 10-17.00 på Hotel Comwell i Kolding på onsdag den 15. november.