59 kandidater stiller op

59 kandidater vest for Storebælt er opstillingsklar, når valget til de 26 pladser åbner til marts.

valg 2022.png

Fristen for at stille op som kandidat til Velliv Foreningens repræsentantskab i regionerne Nordjylland, Midtjylland og Syddanmark er nu udløbet. Og 59 kandidater stiller op.

- Det er meget glædeligt at se den store interesse blandt vores medlemmer i alle tre regioner. Det viser, at vi i Velliv Foreningen har et godt og solidt medlemsdemokrati, siger Velliv Foreningens formand Peter Gæmelke.

Repræsentanterne i foreningen bliver valgt for en fireårig periode. Der er 50 repræsentanter på landsplan, og pladserne fordeles efter medlemsfordelingen i regionerne. Der skal således vælges 10 repræsentanter fra Region Syddanmark, 12 repræsentanter fra Region Midtjylland, og 4 repræsentanter fra Region Nordjylland.

Allerede fra den 14. februar kan medlemmerne læse præsentationer af kandidaterne på foreningens hjemmeside.

Selve valget foregår den 1.-14. marts. Alle medlemmer bosiddende i region Nordjylland, Midtjylland og Syddanmark kan stemme digitalt.