Sikkerhed i valget

Når du stemmer til Velliv Foreningens valg, kan du stemme digitalt eller via brev. Vi har sørget for høj sikkerhed, uanset hvordan du stemmer.

Når du stemmer digitalt via e-boks til valget i Velliv Foreningen, skal du trykke på linket i det e-boks-brev, du modtager fra foreningen. Linket er et unikt link, der kun er sendt til dig. Får du slettet brevet, kan du ringe og få det tilsendt igen. Det er det samme link, så uanset hvor mange gange du får det tilsendt, kan du kun stemme én gang.

Hvis du modtager dit valgkort med posten, kan du selv vælge, om du vil stemme digitalt eller med den vedlagte stemmeseddel. Hvis du vælger at stemme digitalt på vores hjemmeside, skal du logge ind med din fødselsdato og den kode, der står i brevet. Du kan kun bruge din kode til at stemme én gang. Når du har brugt din stemme, kan du ikke længere logge på afstemningssystemet.

Vælger du at afgive din stemme på den fysiske stemmeseddel, modtager vores revisor, Deloitte, stemmesedlerne og påser, at de opbevares sikkert. Optællingen kontrolleres ligeledes af Deloitte.

Velliv Foreningen har på intet tidspunkt adgang til de afgivne stemmer.