Opstillingskriterier

Som medlem af Velliv Foreningen kan du stille op til valget til repræsentantskabet, hvis du opfylder mindst et af de nedenstående kriterier.

_C2A9697.jpg

Senest den 1. november 2019 skal du:

• Være bosat i den region, hvor du stiller op og være forsikringstager i Velliv, Pension & Livsforsikring A/S.
  • Være direktør eller bestyrelsesmedlem i et selskab/organisation, der er forsikret i Velliv, Pension & Livsforsikring A/S, som beskrevet i § 4.4 i vedtægterne.

Se alle kriterierne i § 3.1 og § 4.3 - 4.6 i vedtægterne.

Regionerne i Velliv Foreningen følger Indenrigsministeriets regionsgrænser.

Derudover må du blandt andet ikke:

• Være ansat eller i ledelsen i en konkurrerende virksomhed, som nærmere beskrevet i foreningens vedtægter § 4.3(e), hvortil der findes et fortolkningsbidrag.
  • Være ansat i Velliv Foreningen eller Velliv som beskrevet i foreningens vedtægter § 4.3(d).

Se alle kriterierne i § 3.1 og § 4.3 - 4.6 i vedtægterne.

Stillere

For at stille op, skal du mindst finde 10 stillere, der vil anbefale dig som kandidat til Velliv Foreningens repræsentantskab.

En stiller er et medlem af Velliv Foreningen (forsikringstager i Velliv, Pension & Livsforsikring A/S), der anbefaler, at du stiller op til repræsentantskabsvalget. Stilleren skal bo i samme region, som du stiller op i, senest den 1. november 2019.

En stiller kan kun stille for et enkelt medlem og er ikke forpligtet til at stemme på den pågældende.

Hvis du mangler stillere, har du mulighed for at gøre opmærksom på det, ved at ringe 22600722 eller sende en e-mail til valg@vellivforeningen, så sørger vi for, at du kommer på "Jeg søger stillere"-siden.

Det er ikke muligt at indsende nye stillere efter fristens udløb, hvor stillerne valideres. Derfor anbefaler vi, at du finder flere stillere end de mindst 10, der kræves. For en sikkerheds skyld.

Forskel på forsikringstager og forsikret

En forsikringstager er den person, der har tegnet en forsikringspolice og står registreret som forsikringstager på policen. Den forsikrede er den person, der er dækket af forsikringen. I nogle tilfælde er dette en og samme person, i andre tilfælde er det to forskellige personer, eller person og virksomhed.

Har du spørgsmål om valget?

Anna Elisabeth Lotz

Administrationschef