Spørgsmål om årets bonus

Repræsentantskabet har besluttet at udbetale 240 mio. kr. i medlemsbonus i 2020.

Velliv Foreningens repræsentantskab mødtes den 3. juni, hvor de besluttede at udbetale 240 mio. kr. i bonus til medlemmerne. Udbetalingen finder sted i september. Hvis du er bonusberettiget, bliver du orienteret om dit individuelle bonusbeløb i slutningen af august.

• Hvorfor får jeg bonus?

Du får bonus, fordi du er medlem af Velliv Foreningen. Alle medlemmer, der opfylder bonuskriterierne, modtager bonus i 2020, fordi foreningens overskud i 2019 er så stort, at foreningens repræsentantskab har besluttet, at der skal udbetales medlemsbonus.

• Hvornår bliver min bonus udbetalt?

Hvis der udbetales bonus og du opfylder alle bonuskriterierne, bliver din bonus udbetalt i midten af september. Har du en udenlandsk konto som NemKonto, kommer din bonus lidt senere.

Hvis du mangler at opfylde nogle af bonuskriterierne, fx at du ikke har oplyst dit CPR-nummer til Velliv, eller du ikke har en NemKonto, kan du nå at få det på plads senest den 30. november 2020. Så sørger vi for, at du får din bonus inden årets udgang.

• Hvordan får jeg udbetalt min bonus?

Din bonus bliver udbetalt på den konto, du har registreret som NemKonto. Du skal have en NemKonto for at have ret til bonus, og vi udbetaler kun bonus til en NemKonto.

• Hvornår får jeg at vide, hvor meget jeg får udbetalt i bonus?

Velliv Foreningen sender breve ud til alle bonusberettigede medlemmer i slutningen af august. Du modtager dit brev enten i e-Boks eller med post. Når vi udbetaler pengene i midten af september, vil beløbet også fremgå af Vellivs app sammen med beregningsgrundlaget. Hvis din pension er under udbetaling, fremgår det beløb bonussen er beregnet på ikke af app'en.

Hent appen her:

App Store