Velliv Foreningens akutpulje: Støtter lokale indsatser for mental sundhed

Akutpulje_web.png

Velliv Foreningen oprettede i april en akutpulje på 10 mio. kr. til indsatser for mental sundhed i civilsamfundet og i mindre virksomheder for aldersgruppen 25-75 år.

Interessen for Velliv Foreningens Akutpulje har været overvældende. Således modtog sekretariatet 556 ansøgninger i løbet af de tre uger af april, puljen var åben. Ca. halvdelen modtog en bevilling. I alt har 263 ansøgere modtaget en donation. Akutpuljens formål var at give en  håndsrækning til foreninger, virksomheder, engagerede borgere og civilsamfundsinitiativer, så de kunne fortsætte, genstarte eller påbegynde nye aktiviteter, der styrker mental sundhed i lokalsamfundet under og efter Coronakrisen.

Bevillingerne på op til 50.000 kr. er gået til projekter, der i væsentlige træk følger Velliv Foreningens almindelige målsætning for lokale indsatser:
Med lokale aktiviteter har Velliv Foreningen fokus på, at engagerede borgere, foreninger og civilsamfundsinitiativer støttes i at virkeliggøre aktiviteter i dagligdagen, så flere mennesker får hjælp til at styrke deres mentale sundhed og modvirke udfordringer som ensomhed, følelsen af angst og depression, isolation, mobning og chikane.

Mindre virksomheder har også kunnet søge om op til 50.000 kr. i støtte fra akutpuljen til indsatser der styrker den mentale sundhed.

Donations-modtagere

Behovet for hjælp har været overvældende. Se her en oversigt over donationsmodtagere af midler fra Velliv Foreningens Akutpulje. Se den fulde liste over donationsmodtagere her.

Se mere om projekterne her.