Lokale indsatser

Med lokale aktiviteter har Velliv Foreningen fokus på aktiviteter, der gør en forskel i dagligdagen ved at modvirke mentale udfordringer som ensomhed, følelsen af angst, isolation, mobning og chikane.

Målsætning

Med lokale aktiviteter har Velliv Foreningen fokus på at engagerede borgere, foreninger og virksomheder støttes i at virkeliggøre aktiviteter i dagligdagen, så flere mennesker får hjælp til at styrke deres mentale sundhed og modvirke udfordringer som ensomhed, følelsen af angst og depression, isolation, mobning og chikane.

Temaer

Eksempler på temaer med afsæt i lokale behov kan være:

• lokale aktiviteter
  • frivilligindsatser
  • arrangementer
  • møder og kurser
  • formidlingsaktiviteter
  • Vi støtter gerne afprøvning af initiativer, nye ideer og tiltag med lokal forankring.

Støttens størrelse

En bevilling til en lokal indsats kan max. udgøre 50.000 kr.

Ansøgning

Ansøgninger modtages løbende op til tre årlige frister og besluttes ved tre årlige uddelingsrunder.

Timesatser og honorarer

Ved lønudgifter opererer Velliv Foreningen med følgende satser under indsatsområde 1:

For ansatte i diverse funktioner i civilsamfundet (eksempelvis på væresteder, i frivilligcentre og lignende) vurderes timesatsen inden for en ramme på maksimalt 250 kr./timen (hvis der pligt til at tillægge moms) og 200 kr./timen (uden moms)

Ved brug af rådgivere og eksterne specialfunktioner i civilsamfundet gælder en timesats på maksimalt 500 kr./timen (hvis der pligt til at tillægge moms) og 400 kr./timen (uden moms)

For arbejdspladser, der søger under indsatsområde 1, gælder følgende takster:

Private konsulenter på senior kompetenceniveau vurderes individuelt inden for en ramme på maksimalt 832 kr./timen (hvis der pligt til at tillægge moms) og 665 kr./timen (uden moms)

Satserne justeres hvert år pr. 1/1 med en procentsats svarende til den gennemsnitlige ændring i lønningerne på det private arbejdsmarked i det forudgående år.