Evaluering

Alle projekter og aktiviteter, der opnår støtte, skal evalueres af bevillingsmodtager. Derfor er det en del af ansøgningsarbejdet at planlægge en evaluering.

Kravet om planlægning af evalueringen er til for ansøgers egen skyld. Det sikrer ansøgers fokus på, at de bevilgede midler bliver brugt optimalt og samtidig lærer af de støttede aktiviteter. Det vil også forbedre ansøgers eventuelle fremtidige ansøgninger.

Evalueringer sker også for Velliv Foreningens skyld. Vi ønsker, at de bevilgede midler bruges i overensstemmelse med den godkendte ansøgning. Vi ønsker fokus på, at indsatserne giver resultater på kort og langt sigt, og vi ønsker at lære af resultaterne af vores initiativer. Denne læring vil vi opsamle f.eks. som statistik i form af kvantitative og kvalitative data, som kan formidles internt i Velliv Foreningen og i relevante sammenhænge eksternt til ansøgere og andre interesserede.

De sidste 15 % af en bevilling fra Velliv Foreningen udbetales først efter, at ansøger har indsendt den aftalte evaluering.