Musikterapeutisk sangskrivning med ensomme unge

Musikterapeut Kamille Lindholm og HUSRUM modtager 45.000 kr. til at arrangere aktiviteter, der kan hjælpe sårbare unge ud af ensomhed og andre mentale udfordringer.

indsatsområde 1c.png

Kamille Lindholm

Midtjylland

Øget selvtillid og trivsel gennem musikterapi

Musikterapeut Kamille Lindholm og HUSRUM modtager en bevilling fra Velliv Foreningen til at arrangere aktiviteter for sårbare og ensomme. Indsatsen har særligt fokus på musikterapi, hvorigennem den unge kan finde sin stemme og udfolde sine indre udfordringer via musik og sangskrivning. Derudover implementeres yoga og meditation.

Formålet med projektet er at forbedre psykisk sårbare unges selvtillid og trivsel gennem musikterapi. Der arbejdes individuelt med de unge, hvor sangskrivningen tager udgangspunkt i de unges ståsted og musikalske færdigheder. Målgruppen for projektet er unge som er tilknyttet psykosociale tilbud i HUSRUM, der er et frivilligdrevet fællesskab for sårbare unge.

De forventede resultater af projektet er, at de unge oplever øget livsglæde og forbedring af deres selvværd. Musikterapi har vist sig at have en positiv effekt på personer med depression og angst, og derfor forventes det, at forløbet kan lindre symptomer herpå.