15.00 Fra nedslidning til holdbarhed hele arbejdslivet

Hvad skal der til for at skabe rammer og vilkår for holdbarhed gennem et helt arbejdsliv?

Torsdag 13. juni kl. 15.00 - 16.00. G31 - Finansteltet. G - Yder-/indermolen

Beskrivelse

Debatten om nedslidning og tilbagetrækning er top aktuel. Men betyder debattens store fokus på nedslidning, at vi utilsigtet kommer til at acceptere nedslidning som et givent grundvilkår ved det at gå arbejde. Der er behov for en bredere politisk drøftelse af, hvad der skal til for at skabe rammer og vilkår for holdbarhed gennem et helt arbejdsliv.

Debattemaer:

• Vi skal arbejde i flere år på et stadigt mere komplekst arbejdsmarked. Hvordan får vi skabt holdbare rammer og vilkår i en virkelighed, hvor krav og tidspres tilsyneladende bliver større? •
  • Pensionsselskaberne interesserer sig i stigende grad for deres kunders sundhed. Hvad kan og bør pensionsselskaberne derfor gøre for at fremme det holdbare arbejdsliv?
  • Der skal nytænkning og eksperimenter til for at finde svar på, hvordan det er muligt at få et holdbart arbejdsliv på fremtidens arbejdspladser. Hvordan kan vi indrette arbejdslivet anderledes, så det er muligt at holde hele vejen igennem?

Deltagere

Michael Budolfsen, Næstformand, FInansforbundet
Malene Friis Andersen, Phd., NFA
Peter Gæmelke, Bestyrelsesformand, Velliv Foreningen