13.30 Hvordan styrker vi den mentale sundhed i SMV'er

Arbejdspladsprojekter bliver pitchet i "Løvens Hule".

Torsdag 13. juni kl. 13.30 - 14.20. C30 - SMVdanmark. C - Cirkuspladsen

Beskrivelse

Mentale sundhedsudfordringer som stress, søvnbesvær og symptomer på angst og depression er stigende blandt lønmodtagere på arbejdsmarkedet herunder blandt SMV’er. SMV’er står på mange måder i en helt anden situation end større virksomheder mht. muligheder for at forebygge disse udfordringer. Der er typisk ikke tid, kompetencer og strukturer på virksomheden til at tage sig af det. SMV’erne har behov for hjælp. Men hvordan og hvad virker? Velliv Foreningen støtter initiativer i SMV’er for at tackle de udfordringer de måtte have med mental sundhed. De første projekter er netop sat i søen og vil blive præsenteret torsdag d. 13 juni. på Folkemødet.. Kom og lær af andres erfaringer, når projekterne bliver kigget grundigt efter i sømmene af SMV’er selv i en opsætning a la ”I Løvens Hule”.

Deltagere

Dorte Rosendahl Kirkegaard, Seniorkonsulent, Cabi
Henrik Reinhard Hansen, Direktør, SKAD
Lars Juhl Frandsen, Direktør, Nordic Computer